MY SCRATCH MAP

Olin pitkään etsinyt suurikokoista karttaa, jonka voisi laittaa seinälle. Halusin kartan, johon voisin merkitä jollain tavalla maita, joissa olen käynyt ja tavallaan pitää kirjaa siitä missä kaikkialla olen käynyt, ja samalla suunnitella tulevia matkoja. Löysin netistä näitä Scratch Map -karttoja Www.scratchmap.org sivulta, josta löytyy paljon erilaisia vaihtoehtoja. Ainoa huono puoli sivulla on niiden postituskulujen suuruus Suomeen. Itse tilasin karttani Cool Stuffilta, ja siellä karttoja löytyi kolmea erilaista (omani on ihan original).

Original kartassa maat ovat kultaisella ja maiden rajat hopealla. Kun olet käynyt jossain maassa tarkoitus on siis raaputtaa (ihan kuin raaputtaisi arpaa) maa esille. Kuvissa näkyy esimerkkinä Suomi, jonka olen jo raaputtanut. Kartta on runsaan kokoinen (58.2cmx81.9cm), jotenkin pienimmätkin maat ovat raaputettavissa.

Omassa kartassani tällähetkellä on raaputettuna Suomi, Ruotsi, Viro, Tanska, Saksa, Iso-Britannia, Espanja, Kreikka, Kypros, Manhattan, Thaimaa. Tänä vuonna tulossa kolme uutta maata, joista olen super innoissani!

Blogiin tulossa arvonta, jossa palkintona tällainen upea ja mielenkiintoinen kartta, joten pysykää kuulolla!






Ei kommentteja